0 Varukorg

Läs igenom våra köpvillkor

I samband med order hos oss så accepterar du våra köpvillkor, därför är det viktigt att du läser dessa innan du börjar handla.

ALLMÄNT
Du som handlar hos oss ska vara minst 18 år gammal, eller ha målsmans tillstånd vid beställning. Alla försök till bedrägeri polisanmäls. När du lagt en order så skickas en orderbekräftelse till din e-post tillsammans med våra köpvillkor.

BETALNINGSALTERNATIV
Vi erbjuder dig marknadens säkraste betalningsalternativ. Välj mellan:
• Kort (Visa, MasterCard, Diners Club & American Express)
• Klarna (Faktura eller Delbetalning)
• PayPal

Poze innehar SSL-certifikat. I samband med köp via Klarnas faktura eller delbetalningsalternativ så görs en kreditupplysning som avgör om Klarna godkänner köpet. Vid fakturaköp tillkommer en kostnad på 29 kr. Vid sen inbetalning kan påminnelsekostnader samt eventuella inkassokostnader tillkomma enligt Klarnas villkor. Vid köp via Klarna så hänvisar vi till deras support kring frågor som rör betalning, avgifter eller fakturafrågor.

SÄKERHET & PERSONUPPGIFTER
All information på Pozehair skyddas i form av kryptering samt upphovsrättslagen.

Då du genomför ett köp eller registrerar dig på Pozehair lagras dina personuppgifter i vårt system. I enlighet med Personuppgiftslagen, (PUL 1998:204), måste du godkänna och ge ditt samtycke till att vi registrerar dina uppgifter vilket du gör i samband med köp eller registrering. Du har rätt att få information och begära rättelse av felaktiga personuppgifter samt att få uppgifterna raderade. Inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick av tredje part, utan används endast internt av Pozehair.

FRAKT & LEVERANS
Ordrar som inkommer innan 16:00 skickas samma dag. Leverans sker vanligen efter 1-3 arbetsdagar då du får ett sms, mail eller avisering beroende på leveransmetod. Hos oss får du alltid full försäkring om något skulle hända din vara under leveranstiden. Vi levererar ordrar till alla EU länder samt USA och Norge, vänligen läs köpvillkor för respektive region genom att välja önskat land i regionsväljaren på sidan.

Normalt fraktpris: 59kr inkl. moms
Företagsfrakt: 149kr inkl. moms (företagskunder får då sina ordrar levererade som företagspaket direkt till salongen / butiken)

Vid eventuell försening kommer vi höra av oss till dig via e-post med orsak samt nytt leveransdatum, du har då rätt att häva köpet utan kostnad eller invänta er order. Detta gäller vid försening orsakad utav oss och eller transportören.

RETURER & ÅNGERRÄTT

Om du önskar returnera en vara, skicka oss ett mail så får du en QR-kod.
Frakten för returen kostar 59kr och dras från återbetalningen av produkten du skickar tillbaka.

Du har enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit dina varor, vi har förlängt detta och erbjuder 30 dagars ångerrätt.

Vid retur av produkter så godkänns endast returnerade artiklar med obruten förpackning / plombering (detta gäller samtliga löshårs artiklar, 5 n 1 Hair Styler samt kosmetiska produkter eller tillbehör med plombering). Övriga artiklar som inte är plomberade har du rätt att utan kostnad öppna för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat eller för annat ändamål än kontroll om den ska omfattas av ångerrätt / returrätt. För att underlätta returhanteringen och snabbare service ber vi dig att alltid returnera varan/varorna i lämplig kartong och att alltid ange ordernummer. 

Återbetalning sker så fort vi mottagit returen. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet.

Pozehair ersätter ej kostnader för expressleverans.

EJ UTHÄMTADE PAKET
Ordrar finns kvar för utlämning hos Posten i 14 dagar och returneras sedan tillbaka till oss automatiskt. Om en order returneras p.g.a. att det inte hämtats ut i tid eller fel angiven leveransadress är det kundens skyldighet att betala frakt för ytterliggare en sändning. Vi har alltid rätten att debitera 199kr för ett outlöst paket. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

PRISER
Alla priser på Pozehair är inklusive moms (25%). Det pris som råder vid köptillfället är det pris som gäller vid ditt köp.

AVBESTÄLLNING
Om du gjort en order som du ångrar så kan du avbeställa den genom att skicka ett mail till oss och begära en avbeställning. Om paketet hunnit lämna vårt lager så hanteras ärendet som en retur.

REKLAMATION
Vi erbjuder en 30-dagars reklamationsrätt från inköpsdatum, vilket innebär att produkten måste vara skickad till oss inom 30 dagar för att reklamationen ska kunna hanteras.

Vad täcks av reklamationsrätten?
Reklamationsrätten omfattar endast fabrikationsfel, vilket innebär fel som fanns vid tillverkningen och som påverkar produktens kvalitet eller funktion.

🔹 Fabrikationsfel bör upptäckas inom 30 dagar från beställningsdatum eller 20 dagar från insättning av löshåret.
🔹 Om håret sattes in vid ett senare tillfälle måste detta styrkas med kvitto från frisören som visar insättningsdatum.
🔹 Reklamationsrätten gäller endast om du har använt Poze Hair Care-produkter. Vi kan inte garantera hur andra produkter påverkar hårets kvalitet, och användning av externa produkter kan påverka reklamationsrätten.

Vad täcks INTE av reklamationsrätten?
Reklamationen godkänns inte vid följande fall:

🔹 Normalt slitage – Löshår är en förbrukningsvara och slits med tiden.
🔹 Felaktig skötsel – Om skötselråden inte har följts gäller inte reklamation.
🔹 Färgning eller kemisk behandling – Eftersom håret redan är behandlat kan vi inte garantera resultatet vid ytterligare behandlingar.
🔹 Felaktig insättning – Problem som uppstår vid insättning hänvisas till frisören eller personen som utfört arbetet.

Vid reklamation av hår som lossnar eller andra insättningsproblem är ansvaret hos salongen/frisören som utfört arbetet. Poze Hair kan inte garantera utbildning eller kompetens hos den som satt i löshåret.

Hur reklamerar jag en produkt?
För att vi ska kunna behandla din reklamation måste du:

🔹 Kontakta oss först innan du skickar tillbaka produkten.
🔹 Returnera hela produkten för analys.
🔹 Bifoga en beskrivning av problemet samt hur håret använts och skötts.
🔹 Skicka bilder som visar felet tydligt.

Vid godkänd reklamation står Poze Hair för returfrakt.

Vad händer efter reklamationen?
🔹 Om produkten bedöms ha ett fabrikationsfel ersätts den i första hand med en ny vara.
🔹 Om en ersättningsprodukt inte kan skickas ut återbetalas hela beloppet inklusive frakt.
🔹 Återbetalning sker till samma betalningsmetod som vid köpet.

Tvist & konsumentskydd
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer, läs mer på deras hemsida www.arn.se, Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm.

Läs mer om tvistlösning vid reklamationsärenden: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV

GARANTI
Alla elektriska varor har 1 års garanti mot tillverkningsfel. Vid godkänd reklamation ersätts du med en ny likadan produkt. Pozehair bevakar och kontrollerar alla varor innan de packas ner och skickas iväg. Vi kan ej ta ansvar för överkänslighet eller allergier mot ingredienser i en produkt.

Våra hårförlängsprodukter framställs av en naturlig råvara (hår) detta innebär att en produkt kan variera något från leverans till leverans. För att vi ska kunna garantera hög kvalité och utesluta vanliga orsaker som kan försämra kvalitén på löshår så är det starkt rekommenderat att du endast använder Poze Hair Care till ditt löshår.

MANUALER
Samtliga manualer, anvisningar och skötselråd hittar du på vår sida. Skötselråd och anvisningar medföljer även i förpackningen.

TRANSPORTSKADA
Kontrollera alltid kartongen när du hämtar ut/tar emot paketet. Är den skadad eller öppnad skall du anmäla detta till utlämningsstället och till oss. En skadad produkt vid leverans behandlas på samma sätt som övriga fel och reklamationsärenden och ska därmed reklameras inom skälig tid. Vid reklamationsärenden där varan visat sig vara defekt eller felaktig så är du som kund befriad från kostnader som uppstår p.g.a detta. Poze ersätter dig för returkostnaden samt andra kostnader som uppstått p.g.a. reklamationen mot uppvisande av kvitto.

FÖRETAGSKUNDER
Som företagskund handlar du med rabatterade priser på alla produkter. Företagsrabatter kan inte kombineras med andra kampanjer eller erbjudanden på sidan. Läs mer på vår företagssida och skapa ett företagskonto idag, Klicka här>

FEL / SLUTFÖRSÄLJNING / PRISÄNDRINGAR
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, slutförsäljning och prisförändringar. Priset som gäller är det pris som presenteras på sidan och kassan vid köptillfället.