0 Varukorg

Retur och byte

1. Du har enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit dina varor. Poze erbjuder dig alltid 30 dagars öppet köp. Fyll i formuläret nedan samt lappen för returer som medföljer i ditt paket och bifoga den i paketet som du skickar till:

Poze International AB
Morabergsvägen 9B, Lokal 13
152 42 Södertälje

2. Återbetalning och makulering av köpet sker då vi har fått varan i retur. Kom ihåg att du ansvarar för att varan kommer fram till oss i gott skick.

3. Vid byte av vara skall du informera oss vad du önskar att byta till, eventuella mellanskillnader justeras därefter. Din nya vara skickas så fort vi har fått din retur. Vid byte står du som kund för returkostnaden, Poze skickar därefter den nya varan utan någon extra kostnad. För snabbare bytesärenden så kan du även lägga en ny order på önskad vara som bokas ut direkt och sedan fylla i lappen för returer som medföljer och skicka tillbaka den felaktiga varan som krediteras när den inkommer till oss.

Viktigt!
Vi återbetalar INTE löshår och kosmetiska produkter som har brukats. Vid retur skall produkten vara oanvänd och förpackningen obruten annars kommer den inte att godkännas och skickas därmed tillbaka till er. När du tar emot ditt paket så ska du omgående kontrollera att du fått rätt artiklar och mängd, om du upptäcker något fel i leveransen så ska detta meddelas till oss direkt via e-post senast 2 dagar efter mottagandet. Vid utebliven rapportering inom 2 dagar så anses leveransen vara korrekt och uppfylld.

 

Reklamation

Vid reklammationsärenden ber vi dig fylla i formuläret nedan med fullständig beskrivning av felet på produkten. Därefter skickar du tillbaka hela varan så att Poze kan göra en bedömning av produkten.

Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel på produkten samt om du använt Poze hårvårdsprodukter och inga andra produkter då vi inte kan säkerställa att alla ingredienser i en produkt är kompatibla och inte försämrar/påverkar kvalitén på produkten. Det innebär att reklamationsrätten inte omfattar fel som t.e.x. orsakatats av normalt slitage, felaktigt användande, användade av andra hårvårdsprodukter än Poze egna eller om du ändrat varans ursprungsskick genom färgning, slitage eller andra ingrepp. Inköp av Poze hårvårdsprodukter måste styrkas med kvitto.

Om reklamation avser hår som lossnar eller andra fel som beror på felaktig insättning så hänvisar vi dig till person/salong som utfört arbetet då denne står ansvarig för arbetet som utförts. Vi kan omöjligen säkerställa kompetens eller utbildning inom hårförlängning hos personen som utfört själva arbetet och insättningen. Användningstiden av produkten räknas alltid från orderdatum med max 10 dagars marginal (leveranstid inräknad), om man beställt hår men inte satt in håret direkt så måste detta styrkas med giltigt kvitto som visar att insättningen gjordes senare än orderdatumet.

För att vi ska kunna göra en bedömning av produkten så måste hela varan sändas till oss tillsammans med en utförlig beskrivning av problemet samt hur varan har använts och skötts. Vid reklamationsärenden där varan visat sig vara defekt eller felaktig så är du som kund befriad från kostnader som uppstår p.g.a detta. Poze ersätter dig för returkostnaden samt andra kostnader som uppstått p.g.a. reklamationen mot uppvisande av kvitto.

Vi har lagt upp skötselråd för löshår på vår sida, vi ansvarar och ersätter inte artiklar som använts eller skötts på annat sätt än våra anvisningar. Ingen reklamation godkänns ifall löshåret färgats eller behandlats på annat sätt än våra skötselråd och anvisningar. Våra hårförlängningsprodukter får endast tvättas/vårdas med Poze Hair Care och inga andra produkter, dessa kan innehålla ingredienser som försämrar/påverkar hårförlängningens kvalité och livslängd.

Om varan efter bedömning anses vara defekt/felaktig ersätts du i första hand med ny vara. Om ny vara inte kan skickas till er så ersätts ni med totalbeloppet inkl. fraktkostnader genom återbetalning till ert konto. Du som privatperson har rätt att reklamera en felaktig produkt inom tre år från att du tog emot varan och senast inom två månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet.

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer, läs mer på deras hemsida www.arn.se, Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm.

Läs mer om tvistlösning vid reklamationsärenden: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV

Returadress:
Poze International AB
Morabergsvägen 9B, Lokal 13
152 42 Södertälje

Vid eventuella frågor, vänligen kontakta oss på info@pozehair.se

 

Vid reklamation, vänligen fyll i formuläret nedan och få med följande information:

  • • Ange om det är en retur eller reklamation
  • • Ange ditt ordernummer
  • • Beskriv ditt ärende och varför du vill reklamera
  • • Beskriv hur du skött håret samt vilka produkter du använt

Tack! Vi kontaktar dig inom kort